شهرداری خامنه

امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ مصادف است با 2024 , April 19 , Friday - ساعت ۱۴:۳۵:۰۴

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 6 دی 1394 - 13:12
  • شما اینجا هستید : بدون دسته > تصاویر
  • کد مطلب : 6374
  • مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهر خامنه برگزار گردید

      

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، “به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” مانور زلزله و ایمنی به همت شهرداری و شورای اسلامی و  جمعیت هلال احمر خامنه و سایر ارگان‌های ذیربط در محل هنرستان شهید باهنر خامنه برگزار گردید. مهندس بابک شریفی شهردار خامنه ضمن […]

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، “به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” مانور زلزله و ایمنی به همت شهرداری و شورای اسلامی و  جمعیت هلال احمر خامنه و سایر ارگان‌های ذیربط در محل هنرستان شهید باهنر خامنه برگزار گردید.

    مهندس بابک شریفی شهردار خامنه ضمن تبریک هفته وحدت و خیرمقدم گویی به میهمانان افزود: نامگذاری ۵ دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی یادآور این نکته است که کنش‌ها و اتفاقات طبیعی که برخاسته از ذات طبیعت است به واسطه عملکرد نامطلوب ماست که به بلایا و فاجعه منجر می‌گردد. نام‌گذاری این روز بدین مفهوم است که همیشه گوش به زنگ باشیم تا بتوانیم با عملکردهای مناسب و به موقع میزان خسارات ناشی از بروز این قبیل حوادث را به حداقل برسانیم.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه موقعیت کشور ما به نحوی است که امکان وقوع بلایای طبیعی در آن بسیار محتمل است افزود: شعار ما مهندسین این است که زلزله به خودی خود بلا نیست بلکه ما مهندسان، ما سازندگان مساکن و خانه ها هستیم که با اعمال غیر کارشناسانه خود آن را به فاجعه‌ای عظیم تبدیل می‌کنیم. وی ادامه داد: در بحث مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ۴ اصل با عنوان‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی وجود دارد که در کارگروه‌های مختلفی با شرح وظایف متفاوت بررسی و اقدام می‌گردد که سرلوحه ایجاد آمادگی در تک تک آنها همین برگزاری مانورها است که احتمال وقوع بلایای طبیعی را همواره در نظر گرفته و آمادگی روحی – روانی و فیزیکی پیشگیری و مقابله با وقوع هر نوع حادثه طبیعی را داشته و آز آن غافل نگردیم.

    شهردار خامنه همچنین اشاره کرد: یقیناً اگر ما انسانها با رفتارهای نامناسبمان سبب تغییر شرایط محیطی و اقلیمی نگردیم، هیچ‌ کار خداوند و طبیعت مضر نخواهد بود. درواقع این ما هستیم که بستر رودخانه ها را اشغال می کنیم، ما هستیم که با استفاده غیر طبیعی از منابع آب سبب وقوع اتفاقات غم‌بار می‌گردیم و به دنبال آن نیز باید با اثرات جبران‌ناپذیر آن مواجه شویم. وی در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برخورد مناسب با طبیعت و محیط زیست افزود: متأسفانه در زمینه فرهنگ‌سازی و برخورد صحیح با طبیعت و محیط زیست آنگونه که باید عمل نکرده‌ایم و این سبب گشته که خسارات وارده در هنگام وقوع حوادث طبیعی دوچندان شود.

    شریفی با اشاره به طرح ها و برنامه های شهرداری در راستای تأمین سخت افزارهای مدیریت بحران در شهر افزود: بحمدالله توانستیم در سال جاری با مساعدت دولت محترم تدبیر و امید و راهنمایی‌های فرماندار محترم و حمایت‌های شورای اسلامی محترم شهر ، با خرید خودروی آتش‌نشانی استاندارد و مجهز که برای شهری با قدمت ۸۰ ساله و فرهنگی، یکی از واجبات بود، گامی در جهت آمادگی برای مدیریت بحران برداریم .

    وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که: تمامی دستگاه‌های اجرایی درریربرنامه های خود توجه کافی به بحث مدیریت بحران داشته باشند و اجرای این قبیل مانور‌ها را جزء برنامه های دوره‌ای خود قرار دهند . جمعیت هلال احمر با تجهیز و آماده‌نگه‌داشتن امکانات و نیروها، آموزش و پرورش با ارائه برنامه های آموزش مقابله با بلایای طبیعی و مدیریت بحران به دانش‌آموزان، و دیگر ارگان ها نیز به نحوی دیگر، تا بتوانیم همدل و همزبان با یکدیگر در جهت توسعه و تعالی شهر و کشور خود گام برداریم.

    درادامه این مراسم مهندس کردگار رئیس جمعیت هلال احمر خامنه،ضمن اظهار امیدواری بر اتحاد و همدلی هر چه بیشتر ارگان های شهر جهت رویارویی با بلایای طبیعی افزود: برگزاری مداوم چنین مانورهایی هر چند کوچک می تواند موجبات رفع نقاط ضعف موجود را فراهم آورد تا میزان اشتباهات در صورت بروز بلایای طبیعی کاهش یابد. وی ادامه داد: امیدواریم در مانورهای بعدی اشکالات موجود در این مانور را برطرف ساخته و آمادگی خود را ارتقا بخشیم.

    در پایان مراسم نیز از عوامل برگزاری مراسم، با اهدای تقدیر نامه قدردانی شد.

     

    Picture 149

    Picture 014



    Picture 009

    Picture 146 Picture 128 Picture 135


    Picture 152

    Picture 161

    Picture 176

     

    Picture 019 Picture 026


    Picture 192
    Picture 202 Picture 205

    Picture 183 Picture 197







    Picture 250 Picture 264 Picture 282 Picture 288

    Picture 298
    Picture 307 Picture 314
    Picture 330
    Picture 363
    Picture 416



    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات
    پربازدیدترین ها