شهرداری خامنه

امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مصادف است با 2024 , March 19 , Tuesday - ساعت ۱۴:۳۴:۴۷

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 22 اردیبهشت 1397 - 15:44
  • شما اینجا هستید : بدون دسته
  • کد مطلب : 12754
  • طرح مسائل و مشکلات شهر و شهرداری خامنه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی خامنه با استاندار آذربایجان شرقی

      

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، عصر روز جمعه ۹۷/۲/۲۱ شهردار و اعضای شورای اسلامی خامنه با استاندار آذربایجان شرقی، معاون عمرانی استاندار و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری دیدار و گفت و گو کردند.   در این دیدار؛ موسی طهمورثی رئیس شورای اسلامی شهر خامنه به برخی از […]

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، عصر روز جمعه ۹۷/۲/۲۱ شهردار و اعضای شورای اسلامی خامنه با استاندار آذربایجان شرقی، معاون عمرانی استاندار و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری دیدار و گفت و گو کردند.

     

    در این دیدار؛ موسی طهمورثی رئیس شورای اسلامی شهر خامنه به برخی از مشکلات و مسائل شهر خامنه اشاره نموده و خواستار پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان شرقی برای رفع این مشکلات گردید.
    وی با اشاره به مشکلات تجهیز و نوسازی مدارس و دانشگاه شهر و نوسازی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی علی الخصوص در مورد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خامنه افزود: متأسفانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خامنه در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گرفته است تا جایی که حتی از وجود کادر مدیریتی مجرب نیز بی‌بهره مانده و در زیر سایه دیگر دانشگاه های منطقه قرار گرفته و تلاش‌ها و مکاتبات اخیر نیز برای رفع این مشکل ثمربخش نبوده است.
    طهمورثی به نیاز مبرم بیمارستان با قدمت شهر خامنه به نوسازی و تهیه برخی تجهیزات من جمله: تجهیزات سونوگرافی، تقویت بخش دیالیز، تجهیزات ماموگرافی و سایر تجهیزات درمانی و کادر پزشکی متخصص اشاره نموده و ادامه داد: بیمارستان خامنه به دلیل برخی ملاحظات مالی برای تأمین نیروی کار از سوی شبکه بهداشت و درمان حتی از وجود داروخانه شبانه‌روزی نیز محروم مانده است که به رغم پیگیری های متعدد، این مشکل همچنان پابرجاست.
    رئیس شورای اسلامی شهر خامنه با اشاره به مشکلات اداره پست شهر خامنه، افزود: اداره پست شهر خامنه از سبقه طولانی برخوردار بوده و جزو اولین ادارات شهر خامنه می باشد که متأسفانه اخیراً بعد از بازنشستگی کارمند این اداره علیرغم پیگیری های متعدد و اخذ قول های مساعدت از مسئولین ذیربط هنوز جایگزینی برای ایشان معرفی نشده و اداره پست خامنه عملاً غیر فعال شده است که امیدواریم با مساعدت استاندار محترم اقدامات مربوط به معرفی جانشین و از سرگیری فعالیت اداره پست تسریع گردد.
    وی در ادامه به مشکلات ورودی شهر خامنه اشاره نموده و افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده شهر خامنه ورودی آن می باشد که به دلیل پر تردد بودن مسیر شبستر-سلماس و غیر استاندارد بودن ورودی و همچنین نیمه تمام ماندن پروژه اتوبان سازی، به یک مکان پر تصادف و حادثه خیز بدل گشته و جان و مال شهروندان را به مخاطره می اندازد که امیدواریم با مساعدت استاندار محترم بتوانیم شاهد رفع این مشکلات باشیم.

     

    در ادامه مهندس نیکورأی شهردار خامنه افزود: شهر خامنه که روزگاری کانون اقتصادی منطقه بوده است متأسفانه در طی سالیان گذشته به دلیل مهاجرت اهالی با فرهنگ این شهر تاریخی به کلانشهرهای تهران و تبریز به دلیل رکود اقتصادی و بیکاری، نشاط و شادابی گذشته خود را از دست داده است.
    وی با اشاره به مشکلات و کمبود منابع مالی شهرداری و وجود پروژه های نیمه تمام، افزود: پروژه مجتمع رفاهی اقامتی تالار شهر خامنه، پروژه ایستگاه استاندارد آتش‌نشانی و برخی دیگر از پروژه‌های ریز و درشت در سال‌های اخیر در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفته و نیمه تمام رها شده‌اند. از طرف دیگر نیاز مبرم شهر برای اجرای برخی دیگر از پروژه‌ها همچون احداث مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی جهت غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان و ایجاد شور و نشاط در جامعه و…، احساس می شود که به جهت افزایش هزینه‌ها، رکود اقتصادی و کاهش ساخت و ساز در شهر(علیرغم ارائه مشوق‌های حمایتی) و همچنین کاهش شدید درآمدهای این شهرداری، روند اجرای این پروژه‌ها با مشکل جدی مواجه شده است.
    نیکورأی ادامه داد: درآمدهای تخصیصی از محل ارزش افزوده که از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌ها اختصاص می‌گردید با کاهش در سال‌های گذشته و حذف آن از ردیف بودجه در سال ۹۷ روبه‌رو بوده و علیرغم تعریف و اجرای برخی پروژه‌های درآمدزا و سرمایه‌گذاری در این شهر به جهت عدم اتمام و بهره‌برداری از آنها، این شهرداری در پرداخت برخی هزینه‌های جاری، مطالبات پیمانکاران و معوقات، حقوق و مزایای کارکنان، مطالبات بازنشستگان و تسویه پایانکار نیرو‌های قراردادی و شرکتی با مشکل مواجه شده است.
    وی با اشاره به کمبود منابع مالی و زمانبر شدن تکمیل پروژه تالار شهر خامنه، افزود: پروژه مجتمع رفاهی اقامتی تالار شهر خامنه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز گردیده متأسفانه به دلیل کمبود منابع مالی بعد از گذشت ده سال هنوز به اتمام نرسیده است و این در صورتی است که تکمیل این پروژه می‌تواند علاوه بر ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی، فرهنگی و اقامتی، در اشتغال‌زایـی و همچنین ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهـر و شهـرداری نقش مهمـی داشته باشد.
    شهردار خامنه با اشاره به طرح احیای املاک پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه، افزود: شهر خامنه منتصب به خاندان عظیم الشأن مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می باشد که همین امر نیاز به احیاء املاک و وجود نمادی از ولایت را در شهر خامنه الزامی می نماید. امید است با مساعدت استاندار محترم، در روند مراحل مطالعاتی آن تسریع شود و با تأمین اعتبارات لازم اقدامات بعدی جهت اجرایی شدن این پروژه انجام گیرد.
    شهردار خامنه به قول مساعد دکتر جبارزاده استاندار وقت آذربایجان شرقی در هفته دولت سال ۹۶مبنی بر تأمین اعتبارات لازم برای احداث مجتمع رفاهی، خدماتی و ورزشی در شهر خامنه اشاره کرد و افزود: پروژه احداث مجتمع رفاهی، خدماتی و ورزشی جزو حقوق مورد مطالبه مردم است که دکتر جبارزاده در سفر سال گذشته به شهر خامنه، قول تأمین اعتبار و احداث آن را دادند که هنوز اقدامی در خصوص این پروژه صورت نگرفته است و امید می رود این مهم با بذل توجه دکتر خدابخش استاندار آذربایجان شرقی تحقق پذیرد.
    وی اظهار داشت: شهرداری خامنه علی‌رغم وجود جمعیت سه هزار نفری به دلیل وسعت شهر و زیرساخت‌های عمرانی، تفریحی و اماکن مسکونی بسیار در سطح شهر(به دلیل مهاجرت زیاد شهروندان به سبب بیکاری و مشکلات مالی) عملاً هزینه‌های حفظ، نگهداری و خدمات‌رسانی به شهری با جمعیت سی‌ هزار نفری را به دوش می‌کشد که همین امر هزینه‌های جاری بسیاری را متحمل شهرداری می‌نماید.
    نیکورأِی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با رهنمون ها و مساعدت های استاندار محترم مشکلات و موانع پیش روی شهر و شهرداری خامنه مرتفع گردند.

    image_2018_05_12-19_50_53_732_3MG

    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات