شهرداری خامنه

امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مصادف است با 2024 , March 19 , Tuesday - ساعت ۰۹:۵۵:۴۹

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 14 آذر 1397 - 09:08
  • شما اینجا هستید : بدون دسته
  • کد مطلب : 13753
  • شهردار خامنه: عملیات ساماندهی و مناسب سازی فضای سبز شهر خامنه در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفت.

      

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس حمید نیکورأی شهردار خامنه از آغاز عملیات ساماندهی و مناسب سازی فضای سبز و هرس و فرم دهی درختان سطح شهر خبر داد. شهردار خامنه با تأکید بر اهمیت فضای سبز شهری، افزود: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این […]

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس حمید نیکورأی شهردار خامنه از آغاز عملیات ساماندهی و مناسب سازی فضای سبز و هرس و فرم دهی درختان سطح شهر خبر داد.

    شهردار خامنه با تأکید بر اهمیت فضای سبز شهری، افزود: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می گردد.

    نیکورأی ادامه داد: مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا و جذب گرد و غبار است.

    وی افزود: طراحی فضاهای سبز شهری و انتخاب انواع مناسب درخت و درختچه و کاشت آنها دارای ضوابط خاصی است که بایستی رعایت گردند.

    نیکورأی با اشاره به اینکه کاشت درختان و گیاهان نامتناسب با محیط، زیبایی و ظرافت فضای سبز شهر را از بین می برد افزود: شهر خامنه علیرغم بهره مندی از سرانه بالای فضای سبز متأسفانه به دلیل عدم رعایت ضوابط طراحی فضای سبز شهری در سالهای گذشته، در برخی نقاط شکل ناموزون و ناهماهنگی به خود گرفته است به طوری که در برخی نقاط استفاده از پیاده روها غیر ممکن گردیده، در برخی تقاطع ها دید کافی برای رانندگان وجود ندارد و در برخی مناطق نیز درختانی که مصرف آب پایینی دارند در کنار درختانی که مصرف آب بالایی دارند کاشت شده اند.

    شهردار خامنه ادامه داد: کاشت درخت و درختچه بدون توجه به نوع، ارتفاع، فصلی یا دائمی بودن آن ها، میزان مصرف متفاوت آب، سازگاری آنها با محیط، شرایط متفاوت نگهداری و استفاده از کود و سموم و بدون در نظر گرفتن فاصله مناسب کاشت و بدون توجه به ضوابط ترافیکی در سالهای گذشته، سبب گردیده تا نگهداری از فضای سبز شهر خامنه با دشواری های خاص خود روبرو گردد که برای حل این مشکل عملیات ساماندهی و مناسب سازی فضای سبز شهری خامنه در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفته است.

    وی یکی از اقدامات مهم شهرداری در خصوص ساماندهی فضای سبز را عملیات هرس درختان با رعایت اصول فنی بر شمرد و افزود: عملیات هرس و بازپیرایی درختان به منظور آزاد سازی خطوط انتقال برق جهت جلوگیری از قطع برق، ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی، زیبا سازی و جوان سازی شاخه های خشک و آفت زده به منظور جلوگیری از خطر سقوط و بروز حوادث احتمالی، کنترل ارتفاع درختان، ایجاد دید مناسب ترافیکی و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت است.

    نیکورأی همچنین از جایگزینی درختانی که آب زیادی مصرف می کنند با درختان اقلیم خشک و سازگار با کم آبی، جداسازی آب شرب از آب خام شهری، هدایت آب های سطحی برای آبیاری فضای سبز، حذف چمن و استفاده از سیستم های مکانیزه آبیاری و راهکارهای مدیریت منابع آبی، جابجایی درختان در صورت امکان و با رعایت نکات فنی جهت متوازن و همگون سازی فضای سبز، تهیه و تدوین دستورالعمل های فنی جهت توسعه فضای سبز به عنوان طرحهای دیگر شهرداری خامنه برای غلبه بر مشکلات کم آبی و اصلاح الگوی مصرف آب و ساماندهی و مناسب سازی فضای سبز شهری یاد کرده و اظهار امیدواری کرد: پس از پایان این طرح، شاهد فضای سبزی مناسب، اصولی و درخور شأن شهروندان شریف خامنه خواهیم بود.

     

    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات