شهرداری خامنه

امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مصادف است با 2024 , March 19 , Tuesday - ساعت ۱۰:۴۲:۵۸

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 20 آبان 1397 - 01:07
  • شما اینجا هستید : اخبار عمومي
  • کد مطلب : 13657
  • شهردار خامنه: طرح تفکیک از مبدأ پسماند شهر خامنه طی روزهای آتی عملیاتی می شود.

      

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس حمید نیکورأی شهردار خامنه از آغاز طرح تفکیک از مبدأ پسماند در شهر خامنه طی روزهای آتی خبر داد. وی با اشاره به اینکه افـزایش نگـران کننـده سرانه تولیـد زباله که حاصل رشد صنعت و تکنولوژی و تغییر عادات و فرهنگ مردم می باشد یکی […]

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس حمید نیکورأی شهردار خامنه از آغاز طرح تفکیک از مبدأ پسماند در شهر خامنه طی روزهای آتی خبر داد.

    وی با اشاره به اینکه افـزایش نگـران کننـده سرانه تولیـد زباله که حاصل رشد صنعت و تکنولوژی و تغییر عادات و فرهنگ مردم می باشد یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین است، اظهار داشت: در سال جاری شهر خامنه به پشتوانه شهروندان فهیم و با فرهنگ خود که در امور فرهنگی همواره از پیشگامان محسوب می شوند، به عنوان پایلوت طرح تفکیک از مبدأ پسماند در سطح استان انتخاب شده است که امیدوارم به همت این شهروندان فهیم، شهر خامنه الگوی مناسبی در رابطه با تفکیک زباله برای شهر های دیگر باشد.

    شهردار خامنه مهمترین اهداف اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدأ را ایجاد تغییر در نگرش و روش برخورد با پسماندها، بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله، حفظ محیط زیست، افزایش عمر مفید مراکز دفن زباله، کاهش هزینه های جمع آوری پسماند، ایجاد اشتغال و بازگشت پسماند های قابل تفکیک به چرخه اقتصاد و جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی عنوان کرد.

    نیکورأی افزود: هم اکنون مرحله آموزش طرح آغاز شده و متناسب با وضعیت آموزش، این طرح به سایر محلات تعمیم داده خواهد شد.
    وی ادامه داد: در این مرحله، آموزش های لازم توسط کارشناسان ستاد تفکیک از مبدأ شهرداری خامنه به سایر علاقه مندان ارائه می شود تا به همراه جمعی از فعالان زیست محیطی و حامیان طبیعت که به صورت داوطلبانه به اجرای این طرح کمک می کنند، نسبت به آموزش شهروندان اقدام نمایند.

    شهردار خامنه افزود: همزمان با آموزش، اقلامی شامل بروشور، سی دی آموزشی و سرگرمی و تفریحی متناسب با موضوع و کیسه زباله و بقچه های مخصوص خرید نان و…به همشهریان تحویل و سپس آموزش های لازم برای شهروندان به صورت چهره به چهره توسط آموزشگران انجام می گیرد.

    شهردار خامنه با اشاره به روش اجرای این طرح، افزود: شهروندان محترم بایستی زباله های تر خود شامل: پسماندهای غذا (برنج، انواع گوشت، حبوبات، پوست تخم مرغ، استخوان)، میوه ها و سبـزی ها، ضایعات بـاغبـانی و حیـوانی، تفاله چـای یا قهـوه، دستـمال کاغـذی، دستمـال توالـت، چـای کیـسه ای، کاغـذهای پوستی، گلـها و گیاهان و… را در یک کیسه زباله مجزا ریخته، درب آن را بـسـته و در مخـازن ویـژه زباله تـر (باکس های زباله) کـه از پـیش در محلات سـطح شهر تعبیه شده اند، قرار داده و زباله های خشک خود شامل: انواع پلاستیک ها، شیشه، فلزات، کاغذ و مقوا، نان خشک، و… را در کیسه مخصوص پسماندهای خشک قرار داده و به غرفه بازیافت پسماندهای خشک تحویل نمایند و در ازای تحویل پسمانـدهـای خشک خود به غـرفه بازیافت، مواد شوینـده و بهـداشتی دریافت نمایند.

    نیکورأی در پایان با تأکید بر اینکه نیرو و اثر بخشی که در اراده و همراهی شهروندان وجود دارد هیچ گاه در قوانین و دستورالعمل ها نیست، افزود: خادمان مردم در شهرداری خامنه امیدوارند تا با تکیه بر فرهنگ غنی همشهریان خود و همکاری و همدلی ایشان گام هایی مؤثر در این مسیر بردارند.

    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات