شهرداری خامنه

امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف است با 2024 , April 23 , Tuesday - ساعت ۱۷:۱۶:۲۶

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 9 فروردین 1395 - 13:03
  • شما اینجا هستید : اخبار عمومي > بدون دسته
  • کد مطلب : 7613
  • خانه شیخ محمد خیابانی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت

      

    خانه شیخ محمد خیابانی، واقع در شهر خامنه در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، دکتر فرزین حق پرست با اعلام این خبر افزود: خانه شیخ محمد خیابانی که مربوط به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی می‌باشد، با شماره ۳۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی […]

    خانه شیخ محمد خیابانی، واقع در شهر خامنه در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، دکتر فرزین حق پرست با اعلام این خبر افزود: خانه شیخ محمد خیابانی که مربوط به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی می‌باشد، با شماره ۳۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

    وی ضمن اشاره به اهمیت ثبت خانه شیخ محمد خیابانی، افزود: شیخ محمد خیابانی به عنوان یکی از روحانیون آزادی‌خواه تبریز، خدمات بی شماری در دوران مشروطیت برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و تأمین آزادی سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی کشور ارائه نموده است و لذا ثبت ملی خانه وی در خامنه بسیار مهم و ضروری بود.

    دکتر حق پرست با اشاره به معماری ساده و زیبای خانه شیخ محمد خیابانی، قاب بندی‌های آجری ساده، ورودی ساباط مانند و  ایوان با ستون های چوبی را از مشخصات خانه مذکور عنوان کرد.

    مهندس شریفی شهردار خامنه بعد از اعلام این خبر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، از تلاش‌های بی وقفه شهرداری در راستای تحقق این هدف خبر داد و افزود: در طی دو سال اخیر با پیگیری‌های مکرر توانستیم تا با مساعدت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، سرانجام با آغاز سال نو «سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» شاهد خبر مسرت‌بخش ثبت ملی خانه شیخ محمد خیابانی، این کهن میراث با ارزش منطقه شبستر باشیم.

    وی ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و راهنمایی‌های فرماندار محترم شهرستان و همکاری و تلاش‌های ریاست محترم، کارشناسان و نماینده محترم شهرستانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به جهت ثبت این اثر در فهرست آثار ملی ایران، از آمادگی شهرداری جهت تأسیس خانه مشروطه در این محل خبر داد و افزود: امیدواریم به دنبال ثبت ملی مکان یاد شده با تصویب ردیف بودجه‌ای و نیز با تعامل و همکاری هرچه بیشتر شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شاهد مرمت اصولی این بنا و تأسیس خانه مشروطه در این محل باشیم.

    ایشان با تأکید بر لزوم توجه به میراث فرهنگی و آثار باستانی، از اعلام آمادگی شهرداری جهت هرگونه همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت و بهره‌مندی از مکان مذکور خبر داد و افزود: انشاءالله در آینده نزدیک شاهد انجام مطالعات فنی و مرمتی این خانه از سوی کارشناسان ذیصلاح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرمت آن باشیم.

    بنای یاد شده در اصل خانه‌ای یک طبقه و خشتی بوده و احتمالاً در دوره پهلوی بخش غربی به آن اضافه شده است، اکثر قسمت های بنا سالم است و تنها برخی از آجرهای نما دچار فرسودگی شده‌اند.

    لینک دسترسی به متن خبر در خبرگزاری بسیج

    لینک دسترسی به متن خبر در خبرگزاری آذرقلم

    ۲۲

    rr

    ۱۱۵-۱۰۲۱x1024 M-Khiabani-1-1

    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات
    پربازدیدترین ها