شهرداری خامنه

امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مصادف است با 2024 , March 19 , Tuesday - ساعت ۱۳:۴۵:۳۱

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
شهردار خامنه

اکبر حسن زاده

پیام شهردار

پروژه های عمرانی
پروژه های سرمایه گذاری
گردشگری
فرهنگی و اجتماعی
اخبار شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، با عنایت ...

سامانه پرداخت عوارض خودرو
وضعیت جوی شهر خامنه
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 25 مهر 1397 - 23:32
  • شما اینجا هستید : بدون دسته
  • کد مطلب : 13575
  • جلسه مشترک شهردار خامنه با کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری

      

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، پیرو حضور مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و ترافیک استانداری در شهر خامنه و دستور ایشان مبنی بر احداث محوطه درختان ۱۷۰۰ ساله چنار خامنه، جلسه ای با حضور شهردار خامنه، کارشناسان دفتر فنی و امور عمرانی استانداری و مسئول امور شهرستان های […]

    به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، پیرو حضور مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و ترافیک استانداری در شهر خامنه و دستور ایشان مبنی بر احداث محوطه درختان ۱۷۰۰ ساله چنار خامنه، جلسه ای با حضور شهردار خامنه، کارشناسان دفتر فنی و امور عمرانی استانداری و مسئول امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مسئول میراث فرهنگی شهرستان شبستر و مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری خامنه صبح روز چهارشنبه ۹۷/۰۷/۲۵ در محل شهرداری خامنه برگزار گردید.

     

    در این جلسه ضمن بررسی موضوع احداث محوطه درختان ۱۷۰۰ ساله چنار، ثبت ملی و مرمت و بازسازی محله تاریخی پیرباغچه و رسیدگی به وضعیت دیگر اماکن گردشگری و تاریخی شهر خامنه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

     

    در ابتدای این جلسه مهندس نیکورأی شهردار خامنه با تأکید بر اهمیت صنعت توریسم و گردشگری در ایجاد منابع درآمدی پایدار شهری، به طرح های شهرداری خامنه جهت رونق این صنعت بویژه در امر بوم گردی اشاره نموده و توضیحاتی در خصوص اماکن تاریخی و گردشگری شهر خامنه ارائه نمود.
    وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهر خامنه افزود: شهر خامنه دارای پتانسیل های گردشگری بسیاری اعم از درختان ۱۷۰۰ ساله چنار، موزه هدایا، خانه شیخ محمد خیابانی منطقه گردشگری قره کهریز، مسجد تاریخی منقش میرپنج، مقبره حسین خان میرپنج، مقبره شیخ نجم الدین گیلانی، محله تاریخی پیرباغچه، قنوات پر آب و… می باشد که در صورت مرمت و بازسازی و حفظ و نگهداری از این پتانسیل ها و سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی میتوان گام های مؤثری در راستای توسعه صنعت گردشگری و به تبع آن ایجاد منابع درآمدی پایدار برداشت.
    شهردار خامنه از خانه شیخ محمد خیابانی و محله تاریخی پیرباغچه به عنوان آثار تاریخی مهم شهر خامنه جهت استفاده در صنعت بوم گردی نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با مساعدت های استاندار محترم و دیگر مدیران محترم استانداری و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دیگر دستگاه های ذیربط بتوان در مسیر تحقق این اهداف و توسعه و پیشرفت شهر خامنه گام برداشت.

     

    در ادامه مهندس قوچی مسئول امور شهرستان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن استقبال از طرح مرمت و بازسازی اماکن گردشگری و تاریخی شهر خامنه، افزود: امروزه با توجه به نقش مهم گردشگری در درآمدزایی و ایجاد اشتغال، توجه به توسعه و رونق صنعت گردشگری برای شکوفایی اقتصادی شهرها امری حیاتی می باشد.
    وی در ادامه درخصوص ثبت ملی محله تاریخی پیرباغچه و مرمت و بازسازی آن و همچنین مرمت و بازسازی مسجد تاریخی میرپنج قول مساعدت و رسیدگی هرچه سریعتر داد.

     

    در این جلسه خانم مهندس عظیمی و خانم مهندس سیدآقازاده نیز هر یک به نوبه خود بر توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد منابع درآمدی، اشتغال زایی و رشد و شکوفایی شهر تأکید نموده و جهت تحقق این مهم در شهر خامنه قول مساعدت لازم در بحث مشاوره و تهیه نقشه های مربوطه و تأمین اعتبارات را دادند.

     

    همچنین در این جلسه مقرر شد تا سند یکپارچه گردشگری شهر خامنه شامل توسعه صنعت گردشگری، مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و بوم گردی تهیه و تدوین شود.

     

    برچسب ها :

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    شعار سال

    اماکن گردشگری

     

    مسجد تاریخی میرپنج
    شماره ثبت در فهرست آثار ملی: 19579
    درختان 1700 ساله چنار
    موزه هدایای شهر خامنه
    منطقه گردشگری قره کهریز
    مقبره شیخ نجم الدین گیلانی
    آب انبار تاریخی قیرخ ایاخ
    مقبره حسین خان میرپنج
    بوستان تپه ای مصلی
    یادمان شهدای گرانقدر گمنام
    قنات های تاریخی پر آب شهر خامنه
    شهدای خامنه
    پیوند ها
    وبسايت مقام معظم رهبري وبسایت مجلس وبسایت وزارت کشور وبسایت استانداری وبسایت سازمان شهرداری ها وبسایت فرمانداری وبسایت فرمانداری وبسایت شهرداري تفرش ثبت شکایات و پیشنهادات