نشست آموزشی حفاظت از محیط زیست به مناسبت روز جهانی زمین پاک در شهر خامنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، نشست آموزشی حفاظت از محیط زیست به مناسبت روز جهانی زمین پاک با حضور کارشناسان شهرداری خامنه، معلمان، مربیان و دانش آموزان مدرسه دخترانه رسالت شهر خامنه در محل این مدرسه برگزار گردید.
در این نشست؛ افشین پورنعمت فرزانه کارشناس محیط زیست و خدمات شهری شهرداری خامنه ضمن مغتنم شمردن دوم اردیبهشت ماه بعنوان روز بزرگداشت زمین پاک، ابراز داشت: متأسفانه کره زمین در دهه های اخیر بواسطه صنعتی شدن و مدرنیسم دچار مشکلات عدیده زیست محیطی و تغییرات اکولوژیکی گردیده است.
وی افزود: در گذشته خود طبیعت توانایی هضم اثرات بجا مانده از فعالیت های انسانی را داشت ولی در دهه های اخیر به جهت تولید انبوه انواع پسماند و بالاخص پسماندهای تجزیه ناپذیر، طبیعت این توانایی را از دست داده است.
پورنعمت ادامه داد: پیشرفت های تکنولوژی و تولید پسماندهای مختلف و عدم توانایی طبیعت و کره خاکی در تجزیه و هضم این پسماندها سبب شده تا انسان از فناوری های بروز و متفاوت استفاده نموده و با استفاده از طرح های مختلف درصدد جبران این نقیصه برآید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری خامنه نیز برای نیل به این اهداف در جهت توسعه پایدار، با دستورات ویژه و رهنمودهای شهردار محترم، مطالعات جامع برای اجرای برنامه ها و طرح های زیست محیطی را آغاز نموده است که در همین راستا نیز اخیراً این شهرداری به عنوان پایلوت اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماند انتخاب گردیده است.

IMG_1774 IMG_1777 IMG_1792 IMG_1802 IMG_1796 IMG_1798