شهردار خامنه: پروژه احیاء، مرمت و بازسازی مقبره حسین خان میرپنج و محوطه آن عملیاتی می شود.

جلسه هم اندیشی شهردار خامنه با کارشناسان فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شبستر در خصوص اجرای پروژه احیاء، مرمت و بازسازی مقبره حسین خان میرپنج و محوطه آن در محل شهرداری خامنه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس حمید نیکورأی در حاشیه جلسه مشترک شهرداری خامنه با فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شبستر از اجرای پروژه احیاء، مرمت و بازسازی مقبره حسین خان میرپنج و محوطه آن خبر داد.

شهردار خامنه افزود: پروژه احیاء، مرمت و بازسازی مقبره حسین خان میرپنج و محوطه آن در راستای احیای بافت تاریخی شهر و توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از راه‌کارهای دستیابی به منابع درآمدی پایدار در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این پروژه پس از انجام مطالعات فنی و مرمتی کارشناسان مربوطه و با تعیین و تصویب طرح و نقشه نهایی در چند روز آینده عملیاتی می شود و طی آن بنای مقبره مرمت و بازسازی و محوطه آن نیز ساماندهی خواهد شد.
نیکورأی با اشاره به اینکه مرمت و احیاء بناهای تاریخی در جذب گردشگران، توسعه شهری، رونق اقتصادی و حفظ هویت و فرهنگ بسیار مؤثر است، افزود: بعد از اتمام این پروژه تلاش خواهیم کرد تا پروژه مرمت، بازسازی و احیاء دیگر اماکن تاریخی و گردشگری شهر خامنه از قبیل: منزل پدری مقام معظم رهبری، محوطه درختان ۱۷۰۰ ساله چنار و مقبره شیخ نجم الدین گیلانی را نیز به تدریج اجرایی نمائیم.

IMG_3239 IMG_3245 IMG_3247 IMG_3262 IMG_3267 IMG_3270 IMG_3274 IMG_3278 IMG_3284