شهردار خامنه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج: فضای مجازی سلاح جدید دشمن در جنگ نرم

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، مهندس بابک شریفی شهردار خامنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در خصوص اهمیت فضای مجازی گفت: در جنگ نرم یکی از سلاح های جدید دشمن فضای مجازی است، سلاحی که اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ ملت ایران اسلامی را نشانه گرفته است.

 

به نقل از خبرگزاری بسیج، بابک شریفی در این گفتگو، فضای مجازی در ایران را به عنوان یک چالش بزرگ عنوان و بیان کرد: جنگی که امروزه بر جامعه ایران تحمیل شده به اسم جنگ نرم و بسیار بزرگ تر، خطرناک تر و پیچیده تر و در عین حال مخرب تر از جنگ هشت ساله است چراکه همه تلاش دشمن بر این است تا اعتقادات و ارزش های والای اسلام و انقلاب را از ما بگیرد.

وی افزود: علیرغم وجود کارکردهای خوب فضای مجازی و امکان استفاده مفید و مؤثر از آن در همه ارکان زندگی، متأسفانه برخی از افراد از فضای مجازی تنها به صورت یک فعالیت سرگرم کننده و بعضاً به شکل ناهنجار و گاهی در فضایی مبهم و تاریک استفاده می کنند.

شریفی با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب، اظهار داشت: موضوع لزوم توجه به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چنان اهمیت دارد که ایشان در سال های اخیر به این موضوع تأکید فراوان کرده و حتی فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم» و همین فرمایش معظم له، به خوبی اهمیت توجه به فضای مجازی را روشن می سازد.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: در صورت مدیریت مناسب این فضا و فرهنگ سازی استفاده درستاز آن و آشنایی مخاطبان فضای مجازی بالاخص جوانان با عواقب سوء استفاده ناهنجار از این فضا، قطعاً فضای مجازی از تهدید به فرصت تبدیل شده و می‌تواند جلوی هجمه فرهنگی بیگانگان را بگیرد و از سویی فرهنگ اصیل و ریشه دار اسلامی و ایرانی را به جهانیان شناسانده و در امورات نامناسب آن ها نیز تأثیر مثبت برجای گذارد.

شریفی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ و امکان اشاعه فرهنگی در فضای مجازی یادآور شد: در مقابل این هجمه فرهنگی دشمنان و بیگانگان، وظیفه هر یک از ما مردم ایران است که حتی اگر اندکی با فضای مجازی آشنایی داشته باشیم، از آن برای اشاعه فرهنگ غنی و ارزش های والای خودمان استفاده کرده و اجازه ندهیم تا هویتمان به دست دشمنان از بین برود.

وی ادامه داد: بی شک جوانان با ایمان و بصیر جامعه با عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب در سنگر جنگ نرم نیز همانند جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌های خود در دوران دفاع مقدس، در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی که بهترین امکان را برای ترویج آرمان های بزرگ اسلام و انقلاب فراهم آورده است، از ارزشهای والای این مرز و بوم دفاع خواهند کرد.

 

جهت دسترسی به متن خبر در خبرگزاری بسیج، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
لینک دسترسی به متن خبر در خبرگزاری بسیج